ویندوز ویستا

 

 آخرین نسخه ویندوز ( ویستا ) هم آن چیزی نبود که ماکروسافت این هنخ برروی آن تبلیغ می کرد!!! حتما شما هم تا به حال دومین نسخه بتای ویستا که هنوز به نام لانگهورن شناخته می شود را به صورت DVD در بازار دیده اید،اما من توصیه می کنم که از خرید آن صرفه نظر کنید و حداقل ۱ سال دیگر هم منتظر باشید تا نسخه نهایی آن به بازار بیاید.

در این نسخه از ویندوز،شکل و شمایل پوشه ها ( Folder ) کاملا عوض شده و محیط های کاربری به شدت شبیه سیستم عاملهای اپل شده است. استفاده از آیکون های شفاف و دادن قابلیت Transparency به آنها و قابلیت تغییر اندازه آیکون ها نمونه ای از آنهاست. نوار ابزارها،Start Menu،Control Panel و ... همگی دارای همان ساختارهای قدیمی خود هستند و فقط در ظاهر عوض شده اند.

اما مهمترین تغییری که همه منتظر آن بودند فعلا اتفاق نمی افتد. شرکت ماکروسافت از مدتها پیش اعلام کرده بود که پروژه طراحی یک سیستم فایل جدید برای ویندوز ویستا را به تاخیر انداخته است و این یعنی اینکه این ویندوز همچنان با فرمت NTFS کار می کند بعلاوه اینکه از FAT و FAT32 پشتیبانی نخواهد کرد. 

نصب ویستا بسیار آسان شده و شما بجز وارد کردن اطلاعات شخصی و محل زندگی خود دیگر چیزی از مراحل نصب را نمی بینید. اما باید توجه داشت که در هنگام نصب،بدون اینکه به کاربر اطلاع داده شود،تمام درایو ها به فرمت NTFS تبدیل می شوند!!!

البته باید این نکته را در نظر داشت که هنوز ویندوز ویستا کامل نیست و انتشار نسخه دوم بتای آن در واقع برای رفع اشکالات موجود در آن می باشد.

نتیجه ای که شخصا گرفتم این بود که فعلا همان XP از همه بهتره!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
زمان شنبه 12 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 02:59 ق.ظ http://zamanphp.blogsky.com

سلام
خسته نباشی دوست عزیز
راجع به مطلبت باید بگم که به نتیجه خوبی رسیده ای
من که هنوز وقت نکردم وبم رو آژ کنم اما سعی می کنم در اولین فرصت این کار رو انجام بدم موفق باشی دوستارت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد