امشب باقی کلیدهای ریشه رجیستری windows 98 را معرفی می کنم.

 

کلید HKEY_LOCAL_MACHINE  :

 

در این کلید  محتویات فایل system.dat ذخیره می شود. در این کلید ریشه پارامترهای زیر موجود می باشند :

 

  1. CONFIG : هنگامی که سخت افزارهای مختلف به سیستم اضافه می گردند و به آن معرفی می شوند شناسنامه ای از این مجموعه سخت افزاری تحت عنوان Profile در سیستم ذخیره        می گردد. محل ذخیره این Profile  در این پارامتر می باشد.
  2. ENUM : تعریف هر سخت افزار موجود در سیستم و نام درایور آن و همچنین شماره شناسایی یا ID آن در سیستم در این پارامتر ذخیره می گردد.
  3. HARDWARE : اطلاعات مربوط به Port ها و Modem های مختلفی که توسط برنامه Hyper Terminal مورد استفاده قرار می گیرند در این پارامتر ذخیره می گردد.
  4. SECURITY : در این پارامتر یک کلید فرعی به نام Provider موچود است که حوزه ای که امنیت شبکه در آن نظارت می شود در آن وجود دارد.
  5. SOFTWARE : اطلاعات پیکربندی برنامه ها و نرم افزارهای با ساختار 32 بیتی در این پارامتر نگهداری می شوند.
  6. SYSTEM : پارامترهای مربوط به شروع کار ویندوز ( Initializing Data ) در این پارامتر قرار دارد.

 

 کلید HKEY_USERS :

 

چنانچه از یک کامپیوتر تنها یک نفر استفاده کند یعنی فقط یک پروفایل کاربری تعریف شده باشد آنگاه در این کلید ریشه یک پارامتر فرعی به نام .Default موجود است. در این هنگام محتویات این کاید ریشه دقیقا برابر محتویات کلید ریشه HKEY_CURRENT_USER خواهد بود و اگر چندین پروفایل کاربری در سیستم موجود باشد سه کلید فرعی .Default و Software و Biff موجود خواهند بود که اطلاعات مربوط به کاربر فعلی سیستم در پارامتر فرعی Biff وجود خواهد داشت.

 

کلید HEKY_CURRENT_CONFIG :

 

همانطور که می توان در یک سیستم چندین پروفایل کاربری تعریف نمود می توان چندین پروفایل سخت افزاری نیز تعریف نمود. اطلاعات مربوط به پروفایل سخت افزاری فعال فعلی در این پارامتر ذخیره می گردد.

 

کلید HKEY_DYN_DATA :

 

هر زمان که windows 98 را خاموش ( shut down ) کنید و یا روشن ( restart ) کنید و همچنین در فاصله های زمانی منظم در حین کار با windows 98 فایلهای رجیستری نوسازی و update می شوند. این گونه اطلاعات در این کلید ریشه ذخیره می گردد.

 

دوستان عزیز

بحث معرفی رجیستری windows 98 تمام شد. اما باید دانست که این بحث بسیار بسیار مفصل تر و     پیچیده تر از این مطالبی است که نوشتم و همان گونه که گفتم تنها به معرفی کلی رجیستری windows 98 پرداختم. در شبهای آینده چندین مثال عملی در مورد تغییرات در رجیستری windows 98 برای شما خواهم نوشت که می تواند جالب باشد.

 

دوست شما : Maxi

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد