کنترل شروع به کار ویندوز : قسمت چهارم


دوستان عزیز در بررسی منوی Startup به گزینه Safe Mode رسیدیم.اما قبل از آن همانطور که می بینید ظاهر این وبلاگ کم کم در حال تکمیل شدن است و امکانات کمی به آن اضافه شده. مقداری از این امکانات را از طریق جاوا اسکریپت هایی که در وبلاگ    " جاوا برای شما " موجود بود در اینجا قراردادم. تعدادی هم کار خودم می باشد به اضافه اینکه بیشتر طراحی آنرا با FrontPage انجام دادم. خوشحال می شم اگر نظر خودتون رو در این باره به من بگید.   

 

Safe Mode : چنانچه در هنگام Boot شدن کامپیوتر سیستم عامل با مشکلی مواجه شود مثلا اگر برای کارت گرافیکی درایور نادرستی Load شود پس از راه اندازی مجدد سیستم منوی Startup ظاهر می شود و در آن گزینه Safe mode انتخاب شده است. در این حالت پیام خطای زیر داده می شود:

 

Warning: Windows did not finish loading on the previous attempt.

Choose safe mode to start windows with a minimal set of priers.

 

معنی این عبارت آن است که ویندوز نتوانسته کار Load کردن خود را تمام کند. برای آنکه ویندوز با حداقل درایورهای ممکن شروع به کار کند گزینه Safe mode را انتخاب کنید.

باید توجه داشت که اگر سیستم در حالت Safe mode شروع به کار کند موارد زیر در مورد فایلهای مختلف روی می دهند:

 

  1. ویندوز فایلهای Config.sys و Autoexec.bat و رجیستری را نادیده می گیرد.
  2. اگر مکان فایلهای ویندوز یافت شوند دستور Win  /d:m که Boot شدن را در حالت Safe انجام می دهد اجرا شده و فایل Command.com نادیده گرفته می شود. در غیر این صورت فایل Command.com اجرا می شود.
  3. در فایل System.ini  قسمت [386Enh] نادیده گرفته شده و از قسمت [Boot] این فایل تنها دو خط دستوری Shell و Drivers اجرا می گردند.
  4. در فایل Win.ini و از قسمت [Windows] دو خط دستوری Load و Run نادیده گرفته می شوند.
  5. درایور کارت گرافیکی Load نمی گردد و صفحه Desktop با استفاده از درایو VGA استاندارد و با دقت ( Resolution) 640X480 پیکسل مجددا تعریف می شود.

 

Step-By-Step Confirmation: این گزینه که به معنای تایید گام به گام است شما را قادر خواهد ساخت که قبل از اجرای هر یک از دستورات موجود در فایلهای Config.sys و Autoexec.bat برای ویندوز تععین کنید که آیا مایل به اجرای دستور هستید یا نه. این روش یک روش بسیار مهم برای یافتن اشکالات موجود در سیستم عامل است.

 

Command Prompt Only : با انتخاب این گزینه کامپیوتر با پوسته سیستم عامل DOS    (قسمتی از سیستم عامل DOS که دستورات موجود در آن کاربرد ّیشتری دارند.) شروع به کار می کند و صفحه تصویر و همچنین ابزارهای گرافیکی ویندوز Load نمی شوند. اما چنانچه فایلهای Config.sys و Autoexec.bat در سیستم موجود باشد این فایلها اجرا خواهند شد. این امر سبب می شود تا شما با اجرای دستور Win در محیط DOS بتوانید سیستم عامل ویندوز را اجرا کنید و وارد محیط آن شوید.

 

دوستان عزیز 2 گزینه باقی مانده از این منو را در شبهای آینده توضیح خواهم داد.

 

دوست شما :  Maxi

 

                                            

نظرات 1 + ارسال نظر
سیس دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:07 ق.ظ http://sIiiS.blogsky.com

دوست من بد نیست اینجا رو یه نگاه بندازی!
http://sIiiS.blogsky.com
منتظر نظراتت هستم!
sIiiS

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد