مدیریت پیشترفته در Win XP قسمت ۲


دوستان سلام

امشب در ادامه بحث مدیریتWin XP به چگونگی ایجاد یک کنسول کنترلی و فراخوانی برنامه ها و روالهای مدیریتی دلخواه در آن می پردازیم.

در قسمت قبل به صورت مستقیم به برنامه MMC دستیابی پیدا کردیم. اکنون برنامه MMC برای کار آماده می باشد. نام پنجره ای که باز شده Cosole1 می باشد. اما همانطور که قبلا هم ذکر شد در این کنسول هیچ برنامه یا روالی برای کار موجود نیست و شما باید خودتان آنها را به دلخواه فراخوانی کنید. برای این کا  به ترتیب زیر عمل می کنیم :

ابتدا در گوشه بالا و سمت چپ پنجره و در نوار ابزار روی گزینه File کلیک می کنیم تا منوی آن باز شود. سپس از این منو گزینه Add/Remove Snap-in را انتخاب می کنیم. کلید میانبر ( Hot Key ) مربوط به این کار Ctrl+M می باشد.

در این هنگام پنجره دیگری به نام Add/Remove Snap-in باز می گردد. در پایین این پنجره برروی کلید Add کلیک کنید. در این حالت پنجره دیگری به نام Add Standalone Snap-in باز می گردد که در آن شما می توانید لیست تمام برنامه ها و روالهای کنترلی در Win XP Pro را ببینید. حال برروی نام برنامه Computer Management کلیک کنید تا به رنگ آبی درآید.( High Light ) وسپس روی کلید Add در پایین پنجره کلیک کنید. با انجام این کار پنجره دیگری باز خواهد شد که از شما درخواست می کند که نام کامپیوتری که باید کنسول برای آن ایجاد را مشخص کنید. در اینجا 2 امکان موجود است :

 

1-     ذخیره کنسول برای همین کامپیوتر ( Local Computer )

2-     ذخیره کنسول برای کامپیوتر دیگر ( Another Computer )

 

گزینه دوم مربوط به ذخیره سازی کنسول برای کامپیوترهای موجود در یک شبکه می باشد که این کار صرفا از حقوق مدیر شبکه است و برای این کار باید با حساب کاربری مدیر ( Administer Account ) وارد شبکه شد.

ما در اینجا فرض می کنیم که گزینه اول برای ما مطلوب است.

حال در پایین صفحه روی کلید Finish کلیک کنید تا برنامه مدیریتی انتخاب شده در کنسول قرار گیرد. همچنین روی کلید Close از پنجره Add Standalone Snap-in کلیک کنید تا این پنجره نیز بسته شود. ( می توانید روالها و برنامه های دیگری نیز انتخاب کنید با طبق روش گفته شده آنرا اضافه کنید. ) حال روی دکمه OK از پنجره Add/Remove Snap-in کلیک کنید تا این پنجره نیز بسته شود و برنامه های مورد نظر شما وارد لیست کنسول  گردند.

حال می توانید در قسمت سمت چپ کنسول خود برنامه Computer Management را ببینید.

روی علامت + کنار آن کلیک کنید. خواهید دید که همان برنامه های موجود در کنسول استاندارد Win XP Pro موجود می باشند.

بعد از این مراحل شما باید کنسول خود را مانند یک فایل معمولی با یک نام دلخواه و در مسیری دلخواه Save کنید تا در آینده قابل بازیابی باشند.

 

دوستان عزیز:

تا اینجا ما توانستیم یک کنسول مدیریتی شبیه کنسول استاندارد Win XP Pro بسازیم.

در شبهای آینده به بررسی زیربرنامه ها و زیر روالهای موجود در برنامه مدیریتی Computer Management خواهم پرداخت.

با یادگیری مطالب بالا شما یک قدم دیگر به در اختیار گرفتن کنترل سیستم خود نزدیکتر شدید.

 

دوست شما : Maxi      

نظرات 1 + ارسال نظر
ادمین سایت شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:39 ق.ظ http://www.irangroups.tk

سلام . بلاگ خوب و مفیدی دارید بهتون تبریک میگم . آدرس سایت خودم رو بالا گذاشتم . این سایت از تعدادی فروم یا همون انجمن گفتگو تشکیل شده . شما میتونید بسته به علاقه شخصی تو هر کدوم ازانجمنها فعالیت نمایید. شما همچنین میتوانید درانجمن مخصوص وبلاگ نویسان این سایت بلاگ خود یا دیگران رو معرفی نمایید تا بقیه کاربران هم با بلاگ شما آشنا بشن . منتظرتون هستیم....... .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد